Jooga: kust alustada?

Tere Eesti!
Alles hiljuti ärkasin ilusa paikesetõusuga kaunil Bali saarel, jalutasin paljajalu shalasse ja alustasin oma jooga harjutust. See seiklus sai alguse 3 aastat tagasi , see aasta 4.märtsil lõpetasin ma “The Yoga People” Ashtanga Vinyasa ja Yin jooga õpetaja teise kursuse.

See on mulle suureks õnneks, et olen saanud oma kogemu maailmaga jagada. Kuna olen tihti saanud küsimusi, et kuidas joogaga alustada ja kuidas seda oma elus hoida, siis tahtsin kirjutada kuidas mina leidsin oma tee ja olen sellel looklevalt ka püsinud.

Kust alustada?

Oma emale õpetasin esimesena hingamisharjutusi, sõbrannale annan iga nädal 1h venitus tunni fokuseerides jooksmis lihastele ja ise alustasin tugeva füüsilise praktikaga jõusaali grupitunnis. Niisiis võib öelda, et alusatda võib sealt kus kõige õigem tundub, tähtis on olla avatud õppima midagi palju enamat kui ainult jooga.

Kuna mina praktiseerin Ashtanga joogat (Ashtanga – 8 jäseme jooga (Ashtanga lisainfo: http://kpjayi.org/ , http://www.ashtangayoga.info/https://www.youtube.com/watch?v=aUgtMaAZzW0 , minu õpetajalt https://www.youtube.com/watch?v=fLYJPWBqfD8  ), siis võin öelda järgmist:

  1. Leia oma õpetaja – Soovitan soojalt alustada jooga õppimist õpetajaga. Internet on väga hea vahend et lisa informatsiooni saada, aga selleks et püsivalt inspiratsiooni ja toetust saada, kuni sa endale personaalse praktika oled arendanud, senikaua las sul olla õpetaja. Alusta kas tervisespordi keskuses või jooga stuudios, ei ole vahet, tähtis on õpetaja. Nii et leia oma kodu või töö kõrval olevad kohad kus õpetatakse ja proovi läbi, siis oskad oma valiku teha kus meeldis kõige enam ja oma kogemuse järgi on lihtne valikut teha.
  1. Järgi dissipliini – selleks et ükskoik mis muutus elus toimuks, peame me millestki loobuma või midagi kohandama. Jooga on dissipliin. Leia aeg et harjutada ja hoia see paigas nagu su töö. Minu soovitus on, et tee vähem aga tihedamini – 30 minutit 5x nädalas on paljuparem kui 2h 1x nädalas. Tasa ja targu!

Alusta lihtsalt ja tee 1 kuni 2 korda nädalas, siis vaikselt lisad päeva või kaks kui valmis oles. Kindlasti ära muuda seda oma religiooniks ja kustuta kõik teised tegevused oma elust, kasuta seda kui tööriista mis aitab sul omaelu kvaliteeti parandada füüsiliselt ja vaimselt.

  1. Leia oma õndsuse koht – kui sa alustad kodus, siis tee joogat kuskil, kus ei ole muid kõrvaletõmbavaid asju ja inimesi, see on sinu aeg ja sina ja su kallimad peavad seda austama. Leia oma stuudio või treeningusaal või tervisespordi keskus.

Tallinnas olevatest kohtadest oskan soovitada: www.ashtanga.ee ; Joogaruum, Infra jooga, Arigato Hot Jooga Stuudio ja Liina Tael https://www.youtube.com/channel/UCSEgy8S2rUjmNpQZi1UfzJA

  1. Ole avatud õppima – ükskoik mis stiili. Tihti oleme kinni oma ideedes ja ei näe muud. Seega, ole nagu väike laps ja las su uudishimu avastab uusi õpetusi.

 

yogash chitta vritti nirodha

yogaḥ = jooga, liit | citta = kõik muutuv inimeses, meel | vṛtti = mõte, meeltekeeris | nirodhaḥ = vaikuse leidmine; ohjeldamine

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s